منتورشیپ چیست؟ | تاثیر منتورشیپ بر توسعه کسب‌وکار

در این مطلب می خوانید:

منتورشیپ چیست؟ در زمان راه‌اندازی کسب‌وکار باید در پی راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت باشید. اطلاع از عواملی که باعث رشد و ارتقای کسب‌وکارتان می‌شود، ضمن قوی‌تر نمودن کسب‌وکارتان، این مزیت را دارد تا بیزینس شما را از موانع بزرگ عبور دهد. به جرات می‌توان گفت در این مواقع استفاده از خدمات منتورشیپ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که اهمیت و نقش آن در رشد و نمدی استارتاپ انکارناپذیر به نظر میرسد. به عبارتی واضح‌تر استفاده از منتور جهت هدایتگری هرچه بهتر کسب‌وکار لازمه اصلی هر کسب‌وکاری برای بقا و پیشرفت است.

آشنایی با منتورشیپ و تاثیر آن بر توسعه کسب‌وکار
منتورشیپ؛ هدایتگری هرچه بهتر کسب‌وکار در مسیر بقا و پیشرفت آن

منتورشیپ چیست؟

به مجموعه اقداماتی که یک منتور برای حل مشکلات و دغدغه‌های پیش روی یک استارتاپ انجام می‌دهد، منتورشیپ (Mentorship) گفته می‌شود. خلق یک نوع مدل کسب‌وکار موثر، جذب سرمایه، اسکیل‌بندی کسب‌وکار، تبلیغات و رونمایی از محصول یا خدمت، تعیین بهترین مسیر ارتباطی با مشتری، تجربیات مفید در تیم سازی و از همه مهمتر مدیریت چالش‌های پیش رو از مهمترین فاکتور موفقیت یک کسب‌وکار به شمار می‌روند. در جلسات هدایتگری یک متخصص کاربلد و مجرب بهترین استراتژی‌ها برای برآورده کردن این فاکتورها را به کارآفرینانی که به دنبال موفقیت هستند، ارائه می‌دهد. به جلساتی که برای هدایتگری کارآفرینان برگزار می‌شود، در اصطلاح منتورشیپ گفته می‌شود.

تاثیر و اهمیت منتور‌شیپ بر توسعه و رشد کسب‌وکار
ارائه بهترین استراتژی‌های موفقیت در کسب و کار در جلسات هدایتگری یک متخصص منتور

تاثیر منتور‌شیپ بر توسعه و رشد کسب‌وکار

بر اساس آمار تقریباً تمام استارتاپ‌هایی که از مشورت یک منتور استفاده کرده‌اند، به ضرورت داشتن منتور برای موفقیت اذعان داشتند. اینکه چگونه منتورشیپ باعث رشد کسب‌وکار شود و کارآفرینان چه منفعتی در طول منتورشیپ به دست می‌آورند، به موارد متعددی مربوط می‌شود که در لیست زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

برقراری تعامل عمیق و طولانی‌مدت:

با داشتن منتور همیشه شخصی قابل اعتماد و حمایتگر برای راهنمایی شما در مسیر وجود دارد. منتورها با اتکا به اعتماد و حمایت، در یک بستر صمیمانه، کارآفرینان کسب‌وکارهای مختلف را از تجربیات خود بهره‌مند می‌کنند. در اغلب اوقات توصیات منتورها در هیچ کتاب یا سایتی وجود ندارد.

بیان واقعیت:

منتور با بیان حقیقت تمام نقایص را ابزار می‌کند. او به کارآفرینان عیب و ایرادات کسب و کارشان را نمایش می‌دهد و نشان می‌دهد چگونه برای حل این مشکلات قدم بردارند. یک منتور هر آنچه کارآفرینان نمی‌بینند، را شناسایی می‌کند و کارآفرین را در جهت بهترین مسیر راهنمایی می‌نماید.

راهنمایی الهام بخش:

منتور به مسیری که کسب‌وکار شما در آن حرکت می‌کند، واقف بوده و شناخت کاملی نسبت به آن دارد، چرا که بارها این مسیر را پیموده است. بنابراین می‌تواند با راهنمایی‌های خود الهام بخش کسب‌وکار شما باشد. البته این موضوع به معنای سلب تصمیم گیری برای کسب و کار نیست، چرا که کارآفرینان موظف هستند تا به واسطه راهنمایی‌هایی که از منتور دریافت می‌کنند، با تلاش و عزمی راسخ بهترین مسیر را برای موفقیت تجارت خود انتخاب کنند. در واقع یک منتور در همه شرایط به عنوان راهنمایی دلسوز و باتجربه به کارآفرین کمک می‌کند، اما تصمیم‌گیری نهایی بر دوش خود کارآفرینان است.

به چالش کشیدن شدن:

از امتیازات مثبت بهره‌مندی از منتورشیپ داشتن شخصی است که ایده و استراتژی‌های شما را به چالش بکشاند. این موضوع باعث حذف محدودیت از پیش روی کارآفرینان شده و دورنمای تازه‌ای به سمت کسب‌وکار نمایش می‌دهد. منتور فردی صادق است که با به چالش کشیدن ایده‌های شما، کمک می‌کند تا یکبار دیگر آن را ارزیابی کرده و نسبت به پیاده سازی یا عدم پیاده سازی آن تصمیم گیری کنید.

بهبود مهارت‌ها:

پر واضح است که مدیریت یک استارتاپ نیاز به مهارت‌های زیادی دارد. خلق مدل کسب‌وکار مفید، مدیریت اعضای تیم، شناخت بازار، شبکه سازی، ایجاد ارتباطات گسترده و جذب کردن سرمایه تنها بخشی از این مهارت‌های مورد نیاز است. همه این مهارت‌های نیاز به اطلاعات کافی دارد که یک منتور با سال‌ها تجربه و دانش خود قادر است در این زمینه‌ها به کسب‌وکار، حتی در دشوارترین زمان، کمک بنماید.

شبکه‌سازی و گسترش روابط:

آیا می‌دانید یکی از بهترین امتیازات استفاده از خدمات منتورشیپ چیست؟ منتورها به واسطه سال‌ها فعالیت و کسب تجربیات متعدد، با شبکه‌ای گسترده از متخصصان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و … در ارتباط هستند. در نتیجه این افراد می‌توانند به شبکه سازی و گسترش ارتباطات کسب و کار شما کمک بنمایند.

امکان صرفه‌جویی در زمان و بودجه:

طبیعتاً با دریافت مشاوره از یک منتور با تجربه و قابل اعتماد می‌توان در زمان، انرژی و بودجه کسب‌وکار صرفه جویی کنید.  چرا که در این صورت دیگر نیازی به آزمون و خطا نیست و زمان، انرژی و بودجه شما ذخیره می‌شود.

معرفی بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات منتورشیپ
شتابدهنده فینیکس با برخورداری از منتورهای باتجربه و حرفه‌ای در مسیر موفقیت کسب‌وکارتان

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات منتورشیپ چیست؟

در مسیر دستیابی به ایده تا تبدیل آن به یک تجارت پرسود چالش‌های زیادی برای استارتاپ ایجاد می‌شود. منتورها در طول جلسات منتورشیپ با شناسایی چالش‌ها و برطرف کردن آنها، چراغ راه استارتاپ‌ها را روشن می‌کنند. شتابدهنده فینیکس با برخورداری از منتورهای باتجربه و حرفه‌ای در مسیر موفقیت کسب‌وکارتان همراهتان خواهد بود. در لیست زیر برخی از امتیازات و ویژگی‌های خدمات منتورشیپ فینیکس را مشاهده می‌فرمایید:

  • داشتن تیم پردانش، مجرب و متخصص
  • در اختیار گذاشتن کلیه تجربیات و مهارت‌ها به کسب‌وکارها مانند یک معلم دلسوز
  • تیم حرفه‌ای با برنامه ریزی های دقیق مطابق با استانداردهای روز
  • برخورداری از تیمی صادق، شایسته و قابل اعتماد
  • ساخت الگویی مناسب در حوزه کسب‌وکار و اخلاق
  • لذت بردن از رشد شخصی کارآفرینان
  • افزایش شهرت و اعتبار کسب‌وکارها
  • یک تیم با روابط قوی و گسترده
  • ارائه بهترین مشاوره و ساخت برترین استراتژی کسب و کار
  • ایجاد انگیزه در دشوارترین مراحل
  • کمک به شناسایی و تعیین اهداف
  • شناخت منابع
  • آگاهی پیدا کردن نسبت به بازار
  • توانایی کمک به مدیریت هرچه بهتر کسب‌وکار

احتمالاً اکنون می‌دانید اهمیت و لزوم منتورشیپ چیست؟ پس با دریافت خدمات منتورشیپ از فینیکس ضمن بهره‌مندی از امتیازات بالا، کسب و کار خود را به سوی موفقیت سوق دهید. این خدمات توسط برترین منتورها با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می‌شود.

برچسب ها

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top