شما میتواندی از طریق لینک زیر درخواست خود برای استفاده از فضای اشتراکی فینیکس را ثبت کنید

فضای کار اشتراکی چیست؟

اغلب در مورد اینکه چه چیزی یک فضای کاری مشترک را تشکیل می دهد، سردرگمی وجود دارد. آیا جایی است که چند نفر در آن واحد کار می کنند؟ یا منطقه ای است که کارمندان زیادی در زمان های مختلف در آن کار می کنند؟ در مورد جایی که کارمندان شرکت های مختلف در کنار هم کار می کنند چطور؟ اصلا معنی واژه فضای کاری مشترک چیست؟
از گذشته تا به امروز برای کسب و کار های نوپا و استارت‌آپ‌ها هزینه اولیه فضای کاری بالا و خارج از توان پرداخت بوده است. حتی اگر داستان شروع برندهای تجاری بزرگ را مرور کنید حتما به یک سوله یا انبار بدون امکانات در شروع کار می‌رسید.
خوشبختانه در حال حاضر شرایط فرق کرده و امروزه با وجود فضاهای کاری مشترک مشکل فضای فیزیکی کسب و کار های نوپا تا درصد بالایی حل شده است.اما چه فضای کاری اشتراکی کیفیت مطلوب را دارد؟ در ادامه با امکانات شتابدهنده فینیکس برای ارائه یک فضای کاری اشتراکی مدرن آشنا خواهیم شد.

معرفی فضای کاری اشتراکی فینیکس

فضای کاری اشتراکی فینیکس با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای به اجرا رساندن طرح های استارتاپی در غالب یک تیم راه اندازی و ارائه می‌شود.

در دسترس داشتن منابع، اینترنت و اطلاعات مورد نیاز و …. از ویژگی‌های برجسته فضای کار اشتراکی فینیکس است که هر شروع کننده یک کسب و کار به دنبال آن است.

شتابدهنده فینیکس پس از شناسایی استارتاپ‌ها و بررسی ایده‌های آن‌ها در شرایطی کاملا تخصصی و برنامه ریزی شده فضای کاری مشترکی را به تیم‌های استارتاپی معرفی می‌کند.

 به نوعی در سایه حمایت مجموعه فینیکس شرایط بهره‌مندی از امکانات مورد نیاز جهت اجرای طرح و ایده استارتاپ‌ها فراهم و در هزینه و همین طور وقت آن‌ها صرفه جویی می‌شود.

مزایای فضای کاری اشتراکی فینیکس

در حالت کلی اولین نیازی که پس از جرقه زدن یک ایده در ذهن یک کارآفرین یا رهبر تیم شکل می‌گیرد نیاز به فضایی برای شروع کار است. امنیت، امکانات مطلوب و دسترسی به منابع تخصصی پس از بودجه و نیروی انسانی کاربلد از پر اهمیت ترین نیازهای شروع یک کسب و کار است.

در این میان دانستن اینکه کارآفرینان استارتاپی از یک محیط کاری چه انتظاری دارند؟ تا حدودی ارزش فضای اشتراکی فینیکس را برای شما مشخص می‌کند. در نظرسنجی‌های اخیر بیشتر صاحبان ایده و طرح‌های استارتاپی به دنبال مکان‌هایی با ویژگی زیر برای شروع کار و تداوم تلاش خود هستند:

  • محیطی که از رشد فوری و سریع کسب و کار، پشتیبانی می کند.
  • فضایی که انرژی مثبت را منتقل و تیم را با انگیزه نگه می دارد.
  • فضای اداری که حریم خصوصی و فضای شخصی را فراهم می کند.
  • فضای اداری که فرصت هایی برای همکاری، رشد و آموزش را فراهم می کند.
  • یک فضای کاری مشترک که فرصت شبکه‌سازی را افزایش می دهد.

شتابدهنده فینیکس با علم بر تمامی این موارد و مطالعه کاربردی در خصوص نحوه حمایت مناسب و مطلوب از شتابدهنده‌ها در صدد ایجاد یک فضای کاری اشتراکی برای صاحبان طرح و ایده تیم‌های استارتاپی بر آمده است.در این بخش به بررسی چندین مزیت استفاده از فضای کاری اشتراکی فینیکس تحت عناوین زیر پرداخته شده است.

مدیریت به موقع ایرادات طرح و رشد استارتاپ‌ها

فضای کاری مشترک به شما این امکان را می دهد که از منابع موجود به بهترین شکل متناسب با نیازهای فعلی شرکت خود استفاده کنید. برای اجرای یک پروژه بزرگ از اطلاعات متخصصین هر حوزه بهره برده و حتی با کاربران مدنظر خود در ارتباط باشید.

شرکت در سمینارها، تعامل با افراد مطلع در زمینه‌های مختلف و همین طور آموزش در حین کار از برجسته ترین مزیت‌های کار در فضای اشتراکی فینیکس است.

انعطاف پذیری محیط اشتراکی کار

انتخاب فضای اداری انعطاف پذیر بهترین راه حل برای استارتاپ ها و کارآفرینان که در خانه و به دور از محیط‌های اداری مشغول پیشبرد طرح‌های خود هستند.

فضای کار مشترک این مزیت را برای شما فراهم می کند که ساعات کاری و مکان های کاری انعطاف پذیر را انتخاب کنید. علاوه بر این، به سازمان ها کمک می کند تا به صورت پویا فضای کاری خود را برای رشد کسب و کار تغییر دهند.

فضاهای اشتراکی کار فینیکس با خصوصیت بارز انعطاف پذیری در حال حاضر راه حلی آسان و موثر برای استارتاپ‌هایی که نیاز به تغییرات هم مسیر محیط با طرح خود داشته و به دنبال پویایی فضایی برای کار هستند.

مدیریت هزینه‌ها و سرمایه گذاری کمتر

هزینه های سربار کسب و کار می تواند به سرعت انباشته شود، به خصوص اگر شما یک کارآفرین یا یک شرکت نوپا باشید. اگر فضای اداری سنتی خود را دارید، هزینه های زیادی مانند مالیات، نظافت، نگهداری، اثاثیه و بسیاری دیگر از مزایای اداری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

فضای کار مشترک مقرون به صرفه‌تر از دفاتر سنتی است، زیرا لازم نیست نگران خرید یا اجاره یک فضا باشید، شرکت‌ها می‌توانند در هزینه‌های عملیاتی مانند زیرساخت‌های فنی، نظافت خانه و اتصال باند پهن صرفه‌جویی کنند.

فضاهای اداری مشترک آماده استفاده از ایستگاه های کاری مجهز به میز، صندلی و کابینت هستند. این باعث صرفه جویی در مقدار زیادی پول می شود. فضای کار مشترک برای استارت آپ ها، کارآفرینان و فریلنسرها سود زیادی دارد.

در فضای کاری اشتراکی فینیکس این امکان برای استارتاپ‌ها وجود داشته که بدون فکر به هزینه بالای اجاره یک شرکت یا دفتر کار به اجرای طرح خود فکر کنند. در چنین شرایطی تیم استارتاپی پس از دسترسی کم هزینه تر و  آسان به منابع اطلاعاتی و کاری به راحتی مسیر رشد خود را طی می‌کند.

بهره مندی از مزایای یک محیط مدرن کاری

فضای کار مشترک با هر چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید ارائه می شود. این فضاها معمولاً دارای طراحی مدرن و شاداب هستند که برای نیروی کار جوان جذاب است. این به استارتاپ‌ها و کارآفرینان کمک می‌کند تا به جای وارد شدن به سردردهای عملیاتی (Zero Operational Headaches)، روی حوزه اصلی کسب‌وکار تمرکز کنند.

دسترسی به یک محیط حرفه‌ای، مدرن، تخصصی و با محوریت آموزش و پروش ایده‌ها از مزایای بسیاری کاربردی استفاده از فضای کاری اشتراکی فینیکس است.

صاحبان ایده و رهبران استارتاپ‌ها تحت این شرایط همچنین به منابع محل کار و یک محیط حرفه ای دسترسی دارند که برای ملاقات با مشتریان یا همکاری در ابتکارات بزرگ مفید است.

راحتی و امنیت در محیط کار

فضای کار مشترک معمولا سطح بالایی از امنیت را برای محل فراهم می کند. دسترسی به فضای کار مشترک فقط از طریق شناسایی شخصی امکان پذیر است که امنیت آن را بیشتر می کند.

اکثر فضاهای کار مشترک در یک منطقه تجاری امن قرار دارند که به شرکت ها امکان می دهد بهره وری بیشتری داشته باشند.

فضاهای کار مشترک کارگاه های مختلفی را ارائه می دهند که می تواند به افزایش بهره وری شما کمک کند. این یک فضای اداری بدون دردسر است که آن را به یک سرمایه گذاری ارزشمند برای کارآفرینان و استارت آپ ها تبدیل می کند.

این واقعیت که همه چیز توسط ارائه دهنده فضای مشترک در اختیار شرکت قرار می گیرد باعث راحتی بیشتر آن می شود.شتابدهنده فینیکس در کارخانه نوآوری محیط اشتراکی مدرن، آرام و امن وراحت را برای تیم‌های استارتاپی فراهم آورده و شرایط مطلوبی از یک فضای کاری پیشرفته را می‌توان در اتمسفر این محیط حس کرد.

اتاق فکر، سالن‌های اجتماعات و فضاهای رویداد مقرون به صرفه

هنگام اجاره دفتر خود، باید روی تجهیزات و طراحی آن سرمایه گذاری کنید. چیدمان دفتر باید از فضاهای کاری مناسب، اتاق‌های جلسات/ هیئت مدیره، مناطق استراحت و غیره تشکیل شود.

از طرف دیگر اتاق جلسات Coworking یک گزینه مقرون به صرفه است زیرا شما بخش کوچکی از یک فضای مشترک بزرگ را انتخاب می‌کنید و همه چیزهایی که ممکن است نیاز داشته باشید، از جمله فناوری‌های ارتباطی، خدمات پذیرش، صندوق پستی و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از مزیت‌های بزرگ اجاره اتاق جلسه یا فضای رویداد در یک فضای کار مشترک این است که شما می‌توانید تعداد صندلی‌هایی را که می‌خواهید رزرو کنید و نوع امکاناتی را که می‌خواهید انتخاب کنید و برای آنچه انتخاب می‌کنید هزینه می‌پردازید که در عوض هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد.

خدماتی مثل اتاق فکر و همین طور دسترسی به امکاناتی برای جلسات را متناسب با نیاز خود می‌توانید به راحتی در فضای کاری مشترک فینیکس داشته باشید.

ایجاد شور، هیجان و پویایی در فضای کار

کار و فعالیت در یک فضای کاری مشترک امکان تعامل بیشتر با افراد، با مهارت‌ها، طرز فکر و دانش متفاوت را فراهم می کند.

از دید کارشناسان حوزه کسب و کار فضای کاری مشترک مکانی است که در آن شما خود را در محاصره کارآفرینان، فریلنسرها، فعالان عرصه دیجیتال و افراد همفکر می بینید که خلاقیت و بینش بیشتری نسبت به روندهای در حال ظهور ارائه می دهد.

فضای کار مشترک ارتباطات را تقویت و ارزش می‌نهد که منجر به انگیزه و بهره وری بیشتر می شود. این قبیل مکان‌ها اغلب میزبان رویدادها و سخنرانی‌های جالبی است که همه کارمندان می‌توانند در آن شرکت کنند که حس جمع‌گرایی را به ارمغان می‌آورد که محل کار شما را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

 

در فضای کاری اشتراکی که فینیکس در راستای پروش طرح استارتاپ‌ها در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید تمام ویژگی‌های بارز یک محیط کاری پویا، خلاق و نوین را مشاهده و قدم در مسیر رشد خود را حس کنید.

فراهم آوری سایر امکانات حرفه‌ای محیط کاری

همانطور که بیان شد فضاهای کاری مشترک با امکاناتی مثل میز و صندلی مشخص، اینترنت پر سرعت بی‌سیم و اترنت، لوازم اداری مانند پرینتر و کپی و اتاق های جلسه طراحی و ایجاد شده است. اما خدمات حرفه‌ای یک محیط کاری به این موارد ختم نشده و بصورت زیر قابل معرفی است:

فضاهای کار مشترک به خوبی مجهز به طیف گسترده ای از امکانات اداری مانند خدمات مخابراتی، آمفی تئاتر، اتاق کنفرانس، فضای پارکینگ کافی، امکانات چاپ و اسکن هستند که می توانند توسط کارآفرینان و استارتاپ ها برای افزایش تولید استفاده شوند.

فضاهای کاری مشترک برای ایجاد فضایی پر جنب و جوش و پرانرژی برای جامعه است. فضاهای همکاری با در نظر گرفتن نیاز به ایجاد انگیزه و حمایت از یک محیط نوآورانه و حفظ روحیه بالا طراحی شده اند.

گردهمایی افراد با استعداد و فرصت‌های شبکه سازی

فضای کار مشترک بستری است که در آن افراد از صنایع مختلف با هم کار می کنند. این فرصت مانند یک استخر استعداد بزرگ است که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را سریعتر از آنچه فکرش را می کردید راه اندازی و تبلیغ کنید!

به عبارت ساده، استارتاپ‌‌هایی که فضاهای همکاری مشترک را انتخاب می کنند صرفاً در هزینه های عملیاتی و سربار صرفه جویی نمی کنند، بلکه از دسترسی آسان به استعدادهای ارزان تر و در نتیجه صرفه جویی در پول استفاده می کنند.

کار در یک فضای مشترک به این معنی است که شما فرصت های شبکه‌ای فراوانی را دریافت می‌کنید. فضاهای کاری مانند این رویدادها و فعالیت های منظمی را انجام می‌دهند که به اعضای جامعه کمک می کند تا با هم ارتباط برقرار کنند.

فضاهای کاری اشتراکی متنوعی برای حیطه‌های کاری متفاوت وجود دارد. از ایجاد یک فضای آرام، فنی و با کیفیت مطلوبی از امکانات برای شروع کار استارتاپ‌ها گرفته تا فضایی مشترک برای کار تیم‌های شاغل در زمینه هنر، موسیقی، تجارت و موارد دیگر همگی با عنوان فضای کار اشتراکی شناخته شده است.
این امکان برای شما وجود دارد که بر اساس حیطه فعالیت خود و با در نظر گرفتن نیازهای تیم برای رشد و اجرای ایده‌هایتان فضای مشترک خاصی را انتخاب کنید.
در نهایت فراموش نکنید که اگر اگر نیاز خود به فضا را درک می کنید، به راحتی می توانید راه حل مناسبی برای انتخاب فضای کاری اشتراکی یا اختصاصی پیدا کرده و از مزایای این محیط‌های کاری، آموزشی و تعاملی بهره برید و به راحتی رشد کنید.

پیمایش به بالا